Vés al contingut

APROPANT MÓNS AMB EL PROJECTE “JUNTS”

09/2023 - Barcelona

Un any més, el Projecte 'Junts' es porta a terme com a pont d'intercanvi i cooperació entre escoles de Barcelona i altres països del món.
Aquest any, el vuitè en marxa de la iniciativa, ha estat el torn del Pakistan. En col·laboració amb el Consorci d'Educació de Barcelona (CEB) i l'Associació de Mares i Pares d'Alumnes (AMPA) de l'Escola Drassanes de Barcelona, els nens i les nenes de tres escoles de Barcelona (Drassanes, Antaviana i Mn. Jacint Verdaguer) enviaran contes populars d'aquí a nens i nenes d'Islamabad. Quan ells els rebin, dibuixaran les històries i les enviaran de tornada. Una via de comunicació per enriquir el coneixement recíproc de les dues cultures i tradicions, que compta amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona (Solidaritat i Cooperació Internacional).
Així mateix, tindran lloc gran varietat d'activitats com l'intercanvi de cartes i fotografies, tallers de cal·ligrafia o dibuixos amb henna. A més, es treballarà la millora del seu nivell d'anglès per aconseguir una millor comunicació entre ells.
Com a tancament de projecte, tindrà lloc una trobada entre els nens i nenes participants, professors i professores, famílies i entitats a l'Auditori AXA per compartir les impressions i experiències viscudes a través d'aquest intercanvi. Durant la trobada, els assistents rebran un llibre amb el recull de tots els contes en català i en urdú.

Al blog del projecte també es poden veure tots els intercanvis anteriors amb el Marroc, Senegal, Equador, Romania i la Xina: